HTC’nin de Vive markasıyla faaliyet gösterdiği VR pazarı, oyun bölümüyle dikkatleri üzerine çekse de sağlıktan, havacılığa, endüstriyel üretimden eğitime ve perakendeye kadar birçok bölümde proje geliştirme maliyetlerini düşürmek, müşterilere farklı bir tecrübe sunmak, öğrenme ve oryantasyon süreçlerinde verimliliği artırmak ve süreci kısaltmak üzere pek çok yarar sağlıyor.
İş dünyasında sanal gerçekliğin kıymeti artıyor
SuperData’nın yaptığı araştırmaya nazaran, sanal gerçeklik kullanan şirketlerin %71’i VR’ı işçi eğitimleri için kullanıyorlar. XR (AR+VR+MR) eğitim teknolojisini benimseyen şirketlerin, eğitmenler, özel öğrenme alanları ve uzak tesislere seyahatlerle birlikte klasik eğitime harcanacak 13,5 milyar dolar bütçeden tasarruf etmesi öngörülüyor.
VR’ın iş dünyasında kıymetli bir yeri olduğunu ve bunun yakın gelecekte daha da güçleneceğini söz eden HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, HTC Vive’ın kullanıcılara sunduğu tecrübe bakımdan sanal gerçeklik başlıklarının rakiplerinden büsbütün ayrıldığının altını çiziyor ve şunları ekliyor: “HTC Vive’ın VR içerik platformu Viveport ve Veiveport Infinity, yüzlerce uygulamaya erişim kolaylığı sağlıyor. Platform sunduğu VR Eğitim uygulamaları sayesinde soyut kavramları görselleştirerek, tahsilde ilgiyi ve iştiraki artırmayı hedefliyor. Viveport, yenilikçi kanıyı geliştirerek yeni teknikler aracılığıyla öğrenmeyi VR teknolojisiyle birleştiriyor.”
AR/VR pazarı 32,9 milyar dolarlık bir bedele ulaşacak
IDC’nin öngörüsüne nazaran ise, AR/VR pazarının 2022 yılına kadar toplamda 32,9 milyar dolarlık bir kıymete ulaşması bekleniyor. Pazarı cümbüş bölümü domine ediyor üzere görülse de bu kesimin pazar hissesinin 2017’de %78 iken 2019’da %59’a gerilediği görülüyor. Buna karşılık yatırımların ağırlaştığı eğitim, sıhhat ve emlak kesimlerinde önemli artışlar gözlemleniyor.
VR başlıklarının yüksek teknolojisinin kaliteli ve muhtaçlıkları karşılayacak içeriklerle birleştiğinde sağlayacağı iş ve maliyet yararlarının epeyce yüksek olduğunu söz eden HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, “Bu nedenle birçok küresel marka VR teknolojisini nasıl kullanabileceği konusunda baş yormaya başladı. Hatta başarılı sonuçlar sunan projelere imza atanların sayısı da her geçen gün artıyor. Örneğin, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. de uçak teknisyenlerinin eğitimlerini VR üzerinden vermeye başladı. Eğitim için sanal, artırılmış ve karma gerçekliği keşfetmeyen kurumlar yakında rakipleri tarafından geride bırakılacak.” dedi.
Kullanıcılar için en değerli meselelerden birinin kaliteli içeriklere erişim olduğunu belirten Başal, HTC olarak bu meseleye tahlil sunmak ve VR’ın kullanım alanlarını genişleterek kullanıcılara sınırsız bir sanal gerçeklik tecrübesi ulaştırmak gayesiyle Viveport’u hayata geçirdiklerini belirtiyor. Yakın vakitte duyurulan Viveport Infinity isimli dünyanın birinci sınırsız abonelik modeli sayesinde kullanıcılar Viveport üzerinden oyun içeriklerinin yanı sıra eğitim, sıhhat ve otomotiv üzere pek çok alanda VR içeriğine bir kısıtlama olmadan erişim sağlayabilecekler.